Entrada en vigor: 1 de gener de 2013.
Assumpte
|
Contingut
|
Àmbit d’aplicació
|
S’aplica a:
1.
Empleats
públics de l'Administració General de l'Estat (AGE).
2.
Entitats
gestores i serveis comuns de la Seguretat Social. Organismes públics,
3.
Agències i
altres Entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia (depenents AGE),
i que es regeixin per la normativa de la Funció Pública.
No s'aplica:
1.
Personal militar
de les Forces Armades.
2.
Personal de
les Forces i Cossos Seguretat Estat
3.
Personal
anteriors entitats destinats en institucions penitenciàries, establiments
sanitaris.
4.
Personal
presti servei centres docents o suport a la docència.
|
Normes sobre el calendari laboral
|
·
El calendari
és l'instrument a través del com es realitza la distribució de la jornada i
la fixació dels horaris.
·
El calendari
ha de respectar en tot cas:
a)
Durada de la
jornada general 37 i ½ setmanals. No pot menysprear-se el còmput anual de la
mateixa en ocasió de la jornada d'estiu o de festivitats locals i nacionals.
b)
El nombre de
festes laborals, retribuïdes i no recuperables, no pot excedir de la
normativa vigent.
c)
L'horari
d'obertura i tancament dels edificis públics establert per l'òrgan competent.
·
L'acomodació
de l'horari a les necessitats del servei i a les funcions del Centre.
·
Els
Sotssecretaris així com els òrgans competents en matèria de personal han
d'aprovar-ho abans del 28 de febrer de cada any.
·
S'han de
fixar d'acord amb l'establert en aquesta Resolució, prèvia negociació amb els
representants dels treballadors, i en el marc de negociació derivat de
l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i Conveni Col·lectiu Únic personal
laboral.
·
Els
calendaris seran públics.
|
Jornada general i horaris
|
·
La durada de la jornada serà de 37 hores i ½ setmanal de treball efectiu de
mitjana en còmput anual (1664 h anuals).
·
Distribució:
o JORNADA DE MATINS:
§ Horari fix de
presència serà de 9 a 14.30 de dilluns a divendres.
§ Temps restant en horari flexible:
·
7.30 a 9 de dilluns
a divendres.
·
14.30 i las
18 de dilluns a dijous.
·
14.30 i 15.30
divendres.
o JORNADA DE MATINS
I TARDES:
·
Horari fix 9
a 17 dilluns a dijous amb interrupció dinar (no treball efectiu) de mínim
mitja hora, i de 9 a 14.30 els divendres.
·
La resta de
la jornada horari flexible entre les 7.30 i les 9 h i entre les 17 i les 18,
dilluns a dijous.
·
Entre les
7.30 i les 90, i entre les 14.30 i les 15.30 els divendres.
PAUSA DURANT LA
JORNADA:
a)
Es podrà
gaudir d'una pausa durant la jornada de 30 minuts (computa com a treball
efectiu).
b)
Aquesta pausa
no ha d'afectar a la prestació del servei.
c)
S'ha de poder
fer entre les 10 i les 12.30 hores.
|
Jornada en règim d’especial dedicació
|
·
Serà de 40
hores setmanals sense perjudici de l'augment horari que excepcionalment
calgui en funció del servei.
·
Cada
departament ministerial i organisme o ens públic determinarà aquells llocs
que han de prestar-se en règim d'especial dedicació.
|
Jornada reducida per interés particular
|
·
Personal amb
complement de destinació igual o inferior a 28, i sempre que sigui compatible
amb la naturalesa del seu lloc,, podrà sol·licitar una jornada reduïda,
ininterrompuda, de les 9 a 14 h, de dilluns a divendres, percebent 75%
retribucions.
·
Aquesta
reducció serà incompatible amb altres reduccions de jornada.
·
No pot
reconèixer-se aquesta reducció al personal que presti serveis en règim
d'especial dedicació, tret que s'autoritzi prèviament la seva passada a
dedicació ordinària, amb l'exclusió del complemento productivitat per estar
especialment dedicació.
|
jornades i horaris especials
|
·
En les
oficines d'informació i atenció al públic i Registres que es determini en el
calendari:
·
Ininterromput
de 9 a 17.30, de dilluns a divendres.
·
De 9 a 14 els
dissabtes
·
Les jornades
i horaris especials actualment existents i autoritzats, es respectaran en
mateixes condicions en tot el que no contradigui aquesta Resolució.
|
Jornada d’estiu
|
·
La
recuperació de l'adaptació horària amb ocasió estiu es realitzarà de
conformitat com s'estableixi en el calendari laboral (respectant jornada
mínima de la jornada en còmput anual).
·
Entre el 16
de juny i el 15 de setembre (inclusivament) es podrà establir jornada
intensiva (a raó de 6 hores i ½ continuades, entre les 8 i les 15 de dilluns
a divendres).
·
El personal
en règim d'especial dedicació ha de realitzar 5 hores addicionals. De les
quals 2.5 es desenvoluparan fins a les 18 de dilluns a dijous.
·
Oficines
d'Informació i atenció ciutadà, i Registres, la jornada ha d'assegurar
l'obertura de 8 a 15 de dilluns a divendres, i de 9 a 14 hores els dissabtes.
|
Mesures de conciliació
|
Flexibilitat horària:
·
Empleats amb
persones al seu càrrec majors, fills menors de 12 anys o persones amb
discapacitat, al seu càrrec familiar amb malaltia greu fins al 2 grau
consanguinitat o afinitat: dret a flexibilitzar 1 hora l'horari fix.
·
Empleats amb
persones al seu càrrec amb discapacitat fins al primer grau de consanguinitat
o afinitat: 2 hores dins de l'horari fix.
·
De forma
excepcional els responsables de personal podran autoritzar amb caràcter
personal i temporal la modificació de l'horari fix en 2 hores per motius
relacionats amb la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, i en
casos de famílies mono parentals.
·
Empleats per
sotmetre's a fecundació o reproducció assistida: podran absentar-se el temps
necessari per a la seva realització i prèvia justificació de la necessitat
dins de la jornada laboral.
·
Empleats amb
fills amb discapacitat: Dret a absentar-se pel temps indispensable per
assistir a reunions de coordinació amb el seu centre on rebi atenció,
tractament o per acompanyar-ho si precisa suport addicional en l'àmbit
sanitari o social.
|
Vacances i permisos
|
·
Cada any
natural les vacances retribuïdes tindran una durada de 22 dies hàbils anuals
per any complet de servei.
·
Les vacances
es gaudiran, prèvia autorització i sempre que sigui compatible amb
necessitats del servei, dins de l'any natural i fins al 15 de gener de l'any
següent, en períodes mínims consecutius de 5 dies.
·
Almenys, la
meitat hauran de ser gaudides entre 15 de juny a 15 de setembre. Excepte
excepcionalitat prevista en calendari per naturalesa servei.
·
Si el període
de vacances prèviament fixat coincideix amb IT, risc durant embaràs, maternitat,
paternitat o permisos acumulats de lactància, i no s'ha pogut iniciar el
gaudi de les mateixes es podran gaudir en data diferent. Es podran gaudir en
any natural diferent. I si es tracta d'incapacitat temporal podran gaudir de
vacances després de finalitzar IT i sempre que no hagin transcorregut més de
18 mesos a partir del final de l'any que s'hagin originat.
·
Vaig donar
aquestes situacions punt anterior sobrevenen durant període de vacances
quedarà interromput podent gaudir en període diferent.
·
Si es preveu
el tancament instal·lacions per inactivitat estacional les vacances han de
coincidir a la franja temporal de tancament.
·
Els empleats
públics podran:
-
Gaudir de
tres dies per assumptes particulars.
-
Aquests dies
no poden acumular-se a les vacances.
-
Precisen
d'autorització prèvia superior
-
Si no és
possible gaudir-los abans de finalitzar mes de desembre podran concedir-se
els primers quinze dies de gener següent.
·
Els dies 24 i
31 de desembre romandran tancades les oficines públiques (excepte oficines d'informació
i Registre general).
·
Els
calendaris laborals incorporaran 2 dies de permís quan els dies 24 i 31 de
desembre coincideixin en festiu, dissabte o dia no laborable.
·
Els
calendaris incorporaran cada any natural, com a màxim un dia de permís quan alguna
o algunes festivitats laborals d'àmbit nacional retribuït, no recuperable i
no substituïble per les CCAA, coincideixi en dissabte.
|
Temps per a la formació
|
-
El temps
destinat a la formació dirigits a la capacitació o adaptació a les exigències
del lloc es considerarà temps de treball amb caràcter general quan els cursos
de celebrin dins horari de treball. Es computen aquests períodes a l'efecte
de permisos retribuïts de formació. Contemplats en els Acords de Formació per
a l'ocupació.
-
Es concediran
permisos en els següents suposats:
1.
Permís
retribuït per concórrer a exàmens finals i altres proves definitives
d'aptitud de títol acadèmic o professional reconegut
2.
Permís, només
amb retribucions bàsiques, amb límit màxim de 48 hores/any, assistència a
cursos de perfeccionament professional, diferents dels del primer punt, el
contingut relacionat del qual amb el lloc, previ informe favorable superior
jeràrquic.
3.
Permís no
retribuït de durada màxima de 3 mesos, assistència a cursos de
perfeccionament professional, sempre que la gestió del servei i organització
ho permetin.
4.
Els dos
últims permisos no poden acumular-se a altres permisos i llicències.
|
Justificació d’absències
|
·
Els empleats
hauran de registrar en el sistema de control horari del seu centre les
entrades i sortides.
·
Absències,
faltes de puntualitat i de permanència en el seu lloc qualsevol que fos la
seva causa hauran de ser registrades pels empleats en el sistema de control.
(Tota absència precisa de la seva justificació acreditativa).
·
Les absències
parcials per assistència a consulta, prova o tractament mèdic aquest període
es considerarà treball efectiu sempre que es limiti al temps necessari i es
justifiqui documentalment la seva assistència i hora de la cita.
·
En els casos
d'absència tota la jornada sense causen part mèdic de baixa per malaltia o
accident no laboral:
a)
Avisar
immediatament a superior jeràrquic
b)
Comportarà
reducció retribucions previstes en regulació absències al treball per
malaltia o accident que no doni lloc a situació de *IT.
c)
Reincorporat
al seu lloc haurà de justificar la concurrència de la malaltia.
Incapacitat temporal:
-
El part mèdic
de la baixa haurà de remetre's a l'òrgan de personal no més tard del 4 dia
des d'inici situació.
-
Els
successius parts de confirmació de la baixa inicial, els informes mèdics de
ratificació, han de presentar-se a personal com a màxim al tercer dia hàbil
següent a la seva expedició
-
Després de
l'alta la incorporació al lloc de treball ha de ser el primer dia hàbil
següent a la seva expedició.
|
Control i seguiment de la jornada i horari de treball
|
-
Els
responsables de les unitats administratives exigiran la justificació oportuna
de les absències.
-
Els responsables
de les unitats administratives no autoritzaran dins de la jornada laboral,
les absències per a assumptes que poden realitzar-se fora de jornada de
treball
-
En la resta
dels casos (encara justificats), no contemplats en punts anteriors, han de recuperar-se
dins de la franja d'horari flexible dins de la mateixa setmana de l'absència
o com a màxim setmana següent
-
La part de
jornada no realitzada sense causa justificada donarà lloc a deducció
proporcional d'havers dins dels 3 mesos següents a l'absència (de conformitat
a l'article 36 Llei 31/91 de 30 desembre, modificat per article 102.2 Llei
13/1996, de 30 desembre), sense perjudici de les mesures disciplinàries.
-
Les
Sotssecretaris dels departaments ministerials promouran:
1.
Programes de
compliment de la jornada de treball deguda.
2.
Programes de
control de l'absentisme.
3.
Han de
remetre a la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques informació
sistemàtica sobre el compliment de jornades i horaris de treball i sobre els
nivells d'absentisme.
|
Àrea Prestacions i Assessoria Jurídica de Prestacions
Reus, 3 gener de 2013.
No hay comentarios:
Publicar un comentario