lunes, 7 de enero de 2013

Nuevos requisitos presenciales para los funcionarios



Entrada en vigor: 1 de gener de 2013.

Assumpte
Contingut
Àmbit d’aplicació

S’aplica a:

1.       Empleats públics de l'Administració General de l'Estat (AGE).
2.       Entitats gestores i serveis comuns de la Seguretat Social. Organismes públics,
3.       Agències i altres Entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia (depenents AGE), i que es regeixin per la normativa de la Funció Pública.

No s'aplica:

1.       Personal militar de les Forces Armades.
2.       Personal de les Forces i Cossos Seguretat Estat
3.       Personal anteriors entitats destinats en institucions penitenciàries, establiments sanitaris.
4.      Personal presti servei centres docents o suport a la docència.

Normes sobre el calendari laboral

·         El calendari és l'instrument a través del com es realitza la distribució de la jornada i la fixació dels horaris.
·         El calendari ha de respectar en tot cas:

a)       Durada de la jornada general 37 i ½ setmanals. No pot menysprear-se el còmput anual de la mateixa en ocasió de la jornada d'estiu o de festivitats locals i nacionals.
b)       El nombre de festes laborals, retribuïdes i no recuperables, no pot excedir de la normativa vigent.
c)       L'horari d'obertura i tancament dels edificis públics establert per l'òrgan competent.
·         L'acomodació de l'horari a les necessitats del servei i a les funcions del Centre.
·         Els Sotssecretaris així com els òrgans competents en matèria de personal han d'aprovar-ho abans del 28 de febrer de cada any.
·         S'han de fixar d'acord amb l'establert en aquesta Resolució, prèvia negociació amb els representants dels treballadors, i en el marc de negociació derivat de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i Conveni Col·lectiu Únic personal laboral.
·         Els calendaris seran públics.

Jornada general i horaris
·         La durada de la jornada serà de 37 hores i ½ setmanal de treball efectiu de mitjana en còmput anual (1664 h anuals).
·         Distribució:

o    JORNADA DE MATINS:
§  Horari fix de presència serà de 9 a 14.30 de dilluns a divendres.
§  Temps restant en horari flexible:
·         7.30 a 9 de dilluns a divendres.
·         14.30 i las 18 de dilluns a dijous.
·         14.30 i 15.30 divendres.
o    JORNADA DE MATINS I TARDES:

·         Horari fix 9 a 17 dilluns a dijous amb interrupció dinar (no treball efectiu) de mínim mitja hora, i de 9 a 14.30 els divendres.
·         La resta de la jornada horari flexible entre les 7.30 i les 9 h i entre les 17 i les 18, dilluns a dijous.
·         Entre les 7.30 i les 90, i entre les 14.30 i les 15.30 els divendres.

PAUSA DURANT LA JORNADA:
a)     Es podrà gaudir d'una pausa durant la jornada de 30 minuts (computa com a treball efectiu).
b)     Aquesta pausa no ha d'afectar a la prestació del servei.
c)      S'ha de poder fer entre les 10 i les 12.30 hores.

Jornada en règim d’especial dedicació
·         Serà de 40 hores setmanals sense perjudici de l'augment horari que excepcionalment calgui en funció del servei.
·         Cada departament ministerial i organisme o ens públic determinarà aquells llocs que han de prestar-se en règim d'especial dedicació.
Jornada reducida per interés particular
·         Personal amb complement de destinació igual o inferior a 28, i sempre que sigui compatible amb la naturalesa del seu lloc,, podrà sol·licitar una jornada reduïda, ininterrompuda, de les 9 a 14 h, de dilluns a divendres, percebent 75% retribucions.
·         Aquesta reducció serà incompatible amb altres reduccions de jornada.
·         No pot reconèixer-se aquesta reducció al personal que presti serveis en règim d'especial dedicació, tret que s'autoritzi prèviament la seva passada a dedicació ordinària, amb l'exclusió del complemento productivitat per estar especialment dedicació.
jornades i horaris especials
·         En les oficines d'informació i atenció al públic i Registres que es determini en el calendari:
·         Ininterromput de 9 a 17.30, de dilluns a divendres.
·         De 9 a 14 els dissabtes
·         Les jornades i horaris especials actualment existents i autoritzats, es respectaran en mateixes condicions en tot el que no contradigui aquesta Resolució.
Jornada d’estiu
·         La recuperació de l'adaptació horària amb ocasió estiu es realitzarà de conformitat com s'estableixi en el calendari laboral (respectant jornada mínima de la jornada en còmput anual).
·         Entre el 16 de juny i el 15 de setembre (inclusivament) es podrà establir jornada intensiva (a raó de 6 hores i ½ continuades, entre les 8 i les 15 de dilluns a divendres).
·         El personal en règim d'especial dedicació ha de realitzar 5 hores addicionals. De les quals 2.5 es desenvoluparan fins a les 18 de dilluns a dijous.
·         Oficines d'Informació i atenció ciutadà, i Registres, la jornada ha d'assegurar l'obertura de 8 a 15 de dilluns a divendres, i de 9 a 14 hores els dissabtes.
Mesures de conciliació
Flexibilitat horària:
·         Empleats amb persones al seu càrrec majors, fills menors de 12 anys o persones amb discapacitat, al seu càrrec familiar amb malaltia greu fins al 2 grau consanguinitat o afinitat: dret a flexibilitzar 1 hora l'horari fix.
·         Empleats amb persones al seu càrrec amb discapacitat fins al primer grau de consanguinitat o afinitat: 2 hores dins de l'horari fix.
·         De forma excepcional els responsables de personal podran autoritzar amb caràcter personal i temporal la modificació de l'horari fix en 2 hores per motius relacionats amb la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, i en casos de famílies mono parentals.
·         Empleats per sotmetre's a fecundació o reproducció assistida: podran absentar-se el temps necessari per a la seva realització i prèvia justificació de la necessitat dins de la jornada laboral.
·         Empleats amb fills amb discapacitat: Dret a absentar-se pel temps indispensable per assistir a reunions de coordinació amb el seu centre on rebi atenció, tractament o per acompanyar-ho si precisa suport addicional en l'àmbit sanitari o social.
Vacances i permisos
·         Cada any natural les vacances retribuïdes tindran una durada de 22 dies hàbils anuals per any complet de servei.
·         Les vacances es gaudiran, prèvia autorització i sempre que sigui compatible amb necessitats del servei, dins de l'any natural i fins al 15 de gener de l'any següent, en períodes mínims consecutius de 5 dies.
·         Almenys, la meitat hauran de ser gaudides entre 15 de juny a 15 de setembre. Excepte excepcionalitat prevista en calendari per naturalesa servei.
·         Si el període de vacances prèviament fixat coincideix amb IT, risc durant embaràs, maternitat, paternitat o permisos acumulats de lactància, i no s'ha pogut iniciar el gaudi de les mateixes es podran gaudir en data diferent. Es podran gaudir en any natural diferent. I si es tracta d'incapacitat temporal podran gaudir de vacances després de finalitzar IT i sempre que no hagin transcorregut més de 18 mesos a partir del final de l'any que s'hagin originat.
·         Vaig donar aquestes situacions punt anterior sobrevenen durant període de vacances quedarà interromput podent gaudir en període diferent.
·         Si es preveu el tancament instal·lacions per inactivitat estacional les vacances han de coincidir a la franja temporal de tancament.
·         Els empleats públics podran:

-          Gaudir de tres dies per assumptes particulars.
-          Aquests dies no poden acumular-se a les vacances.
-          Precisen d'autorització prèvia superior
-          Si no és possible gaudir-los abans de finalitzar mes de desembre podran concedir-se els primers quinze dies de gener següent.

·         Els dies 24 i 31 de desembre romandran tancades les oficines públiques (excepte oficines d'informació i Registre general).
·         Els calendaris laborals incorporaran 2 dies de permís quan els dies 24 i 31 de desembre coincideixin en festiu, dissabte o dia no laborable.
·         Els calendaris incorporaran cada any natural, com a màxim un dia de permís quan alguna o algunes festivitats laborals d'àmbit nacional retribuït, no recuperable i no substituïble per les CCAA, coincideixi en dissabte.
Temps per a la formació
-          El temps destinat a la formació dirigits a la capacitació o adaptació a les exigències del lloc es considerarà temps de treball amb caràcter general quan els cursos de celebrin dins horari de treball. Es computen aquests períodes a l'efecte de permisos retribuïts de formació. Contemplats en els Acords de Formació per a l'ocupació.
-          Es concediran permisos en els següents suposats:
1.       Permís retribuït per concórrer a exàmens finals i altres proves definitives d'aptitud de títol acadèmic o professional reconegut
2.       Permís, només amb retribucions bàsiques, amb límit màxim de 48 hores/any, assistència a cursos de perfeccionament professional, diferents dels del primer punt, el contingut relacionat del qual amb el lloc, previ informe favorable superior jeràrquic.
3.       Permís no retribuït de durada màxima de 3 mesos, assistència a cursos de perfeccionament professional, sempre que la gestió del servei i organització ho permetin.
4.       Els dos últims permisos no poden acumular-se a altres permisos i llicències.
Justificació d’absències
·         Els empleats hauran de registrar en el sistema de control horari del seu centre les entrades i sortides.
·         Absències, faltes de puntualitat i de permanència en el seu lloc qualsevol que fos la seva causa hauran de ser registrades pels empleats en el sistema de control. (Tota absència precisa de la seva justificació acreditativa).
·         Les absències parcials per assistència a consulta, prova o tractament mèdic aquest període es considerarà treball efectiu sempre que es limiti al temps necessari i es justifiqui documentalment la seva assistència i hora de la cita.
·         En els casos d'absència tota la jornada sense causen part mèdic de baixa per malaltia o accident no laboral:

a)     Avisar immediatament a superior jeràrquic
b)     Comportarà reducció retribucions previstes en regulació absències al treball per malaltia o accident que no doni lloc a situació de *IT.
c)      Reincorporat al seu lloc haurà de justificar la concurrència de la malaltia.

Incapacitat temporal:

-          El part mèdic de la baixa haurà de remetre's a l'òrgan de personal no més tard del 4 dia des d'inici situació.
-          Els successius parts de confirmació de la baixa inicial, els informes mèdics de ratificació, han de presentar-se a personal com a màxim al tercer dia hàbil següent a la seva expedició
-          Després de l'alta la incorporació al lloc de treball ha de ser el primer dia hàbil següent a la seva expedició.
Control i seguiment de la jornada i horari de treball
-          Els responsables de les unitats administratives exigiran la justificació oportuna de les absències.
-          Els responsables de les unitats administratives no autoritzaran dins de la jornada laboral, les absències per a assumptes que poden realitzar-se fora de jornada de treball
-          En la resta dels casos (encara justificats), no contemplats en punts anteriors, han de recuperar-se dins de la franja d'horari flexible dins de la mateixa setmana de l'absència o com a màxim setmana següent
-          La part de jornada no realitzada sense causa justificada donarà lloc a deducció proporcional d'havers dins dels 3 mesos següents a l'absència (de conformitat a l'article 36 Llei 31/91 de 30 desembre, modificat per article 102.2 Llei 13/1996, de 30 desembre), sense perjudici de les mesures disciplinàries.
-          Les Sotssecretaris dels departaments ministerials promouran:

1.       Programes de compliment de la jornada de treball deguda.
2.       Programes de control de l'absentisme.
3.       Han de remetre a la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques informació sistemàtica sobre el compliment de jornades i horaris de treball i sobre els nivells d'absentisme.


Àrea Prestacions i Assessoria Jurídica de Prestacions
Reus, 3 gener de 2013.

No hay comentarios:

Publicar un comentario